آینه پازلی چیست؟ آنواع آینه پازلی به همراه عکس

توی این مقاله قراره معنی دقیق آینه پازلی رو مشخص کنیم و نقشش رو توی دکوراسیون داخلی مشحص کنیم. اول خیلی کوتاه، یه تعریف کلی از آینه های دکوراتیو یا مدرن میگیم و بعدش به آینه پازلی می پردازیم.

برای همه ما پیش اومده که بخوایم یه تغییر چشم گیر توی دکوراسیون خونه مون یا مکان های مختلف بدیم. یکی از ایده هایی که چند سالیه باهاش مواجه میشیم، آینه کاری هستش. البته نه آینه کاری سنتی، بلکه آینه کاری مدرن یا همون آینه کاری دکوراتیو.

 

دسته بندی آینه دکوراتیو

به طور کلی آینه های دکوراتیو یا مدرن به دو دسته اصلی تقسیم میشن:

  • آینه های تایل یا همون آینه پازلی
  • آینه غیر تایل

فرق این دو دسته، توی دقت و نوع ساخت شونه. دقت در اندازه گیری، دقت در برش، سفارشی بودن شون و موارد دیگه. در واقع، آینه پازلی یه نوع آینه سفارشی هستش که از مدل های ساده و استاندارد تا خیلی خاص و منحصربه فرد تشکیل میشه. دقت ساخت آینه پازلی در حد میکرو میلی متر هستش.

از اسم آینه پازلی مشخصه که این نوع آینه کاری از کنار هم قرارگرفتن چندین آینه به وجود میاد. مدل های ساده و استانداردِ آینه پازلی میتونه به صورت روتین و سریع تولید بشه. اما مدل های خاص تر و سفارشی، نیاز داره تا دقیق طراحی بشه و تولیدش هم کمی زمان بره. در مدل های سفارشی آینه های پازلی هر کدوم از طرح ها مختص به مکان مورد نظر نصب شون طراحی میشن. طرح های مدل سفارشی خیلی گسترده است و بیش از 70 طرح مختلف رو شامل میشه.

 

انواع مدل های استاندارد در آینه پازلی

نوع استاندارد آینه کاری مدرن شامل مدل های لوزی، الماس، نامنظم، کلاسیک و شش ضلعی بود. اما به مرور زمان و با توجه به اقبال مشتریان به دو مدل لوزی و کلاسیک محدود شد.

در حال حاضر آینه های استاندارد فقط در سایز های زیر تولید میشن.

مربع با قطر ۳۰ سانتیمتر به همراه مثلث یک دوم و مثلث یک‌چهارم.

لوزی با قطر کوچک ۲۵ سانتیمتر و قطر بزرگ ۳۰ سانتیمتر به همراه مثلث‌های یک دوم و مثلث های یک چهارم.

همچنین گفتنیه که این آینه ها در دو رنگ نقره ای و مسی در تیراژ انبوه تولید میشن.

یه نکته خیلی مهم در آینه های استاندارد وجود داره که کمتر بهش پرداخته میشه. بر خلاف تصور معمولی که ما فکر میکنیم، طرح استادارد چون از چند آینه هم شکل تشکیل، پس خیلی تنوع نداره، باید بگیم که اتفاقا تنوع طرح های استاندارد خیلی زیاده. اما به دلیل اینکه این نوع آینه، به صورت انبوه تولید میشه، سهولت هزینه، طراحی، ساخت و نصب رو به همراه داره.

ما در مجموعه آریا، بی شمار نقشه مختلف داریم که بر اساس آینه پازلی استاندارد طراحی شدن. این طرح ها میتونن متناسب با سلیقه شما و مکانی که میخواید آینه هارو نصب کنید، انتخاب بشن.

آینه پازلی

انواع مدل های سفارشی در آینه پازلی

مدل های سفارشی آینه پازلی در حال حاضر بیش از 70 طرح هستش. طراحی های خاص و زیبا که بتونن هر دکوراسیونی رو پوشش بدن و بهترین کارایی رو داشته باشن.

اسامی بعضی از طرح های پر طرفدار آینه پازلی سفارشی:

آینه های لنسر، ساچلی، کلاسیک، پرنیان، شکسته، اُریب، ونوس، الماس، آونگ، باتیس، آرژان و پرسپکتیو نقره ای.

شما می تونید اسامی بیشتر و اطلاعات دقیق تر این طرح هارو در صفحه فروشگاهی ما ببینید.

 

کاربردهای آینه‌های پازلی در مکان های مختلف

  • همونطور که گفته شد، آینه پازلی یکی از انواع آینه های تزئینی که تأثیرزیادی روی دکوراسیون داخلی منزل ما داره. درصورت انتخاب طرح و رنگ مناسب آینه پازلی این آینه ها میتونن کمک بسیار زیادی به زیبایی منزل داشته باشن.
  • آینه پازلی میتونه علاوه بر خونه، توی مکان های مختلف دیگه هم نصب بشه. چند مکان دیگه ای که آینه های پازلی در اونها کاربرد زیادی دارن، کافه ها و رستوران ها هستن. علاوه بر این ها، اماکن تجاری و پاساژها هم از این نوع آنها استفاده زیادی میکنن.
  • یکی دیگه از کاربردهای آینه پازلی نصب اونها توی فضاهای فانتزی مثل سالنهای زیبایی، اتاق رختکن، اماکن ورزشی و سالن‌های انتظاره.

 

دلایل مهم انتخاب آینه پازلی برای تغییر دکوراسیون

اگر دنبال یه تغییر اساسی و چشمگیر توی منزل یا محل کارتون هستین، نصب آینه پازلی میتونه خیلی راهگشا باشه. با این کار همزمان یک تیر و چند نشون میزنید. اولا هزینه آینه کاری به نسبت انواع تغییر دکوراسیون ها پایین تره. ثانیا آینه کاری باعث میشه، همون وسایل موجود توی خونه یه جلوه جدید پیدا کنن. در واقع یکی از خصوصیات آینه کاری، بهتر دیده شدن خونه است. آینه پازلی کمک میکنه تا ما خونه و محل کارمون رو قشنگ تر و تمیز تر از قبل ببینیم.

اگر طرح و رنگ آینه پازلی مون رو خوب انتخاب کنیم، با قدرت میتونیم بگیم که بعد از نصبش، انگار وارد یه جای جدید میشیم. میزان تغییر بعد از آینه کاری به حدیه که اصلا قابل تصور نیست. موارد زیادی داشتیم که مشتری های ما، بازخوردهای خیلی خوبی بعد از انجام آینه کاری داشتن. لازم به ذکره که آینه های پازلی بهتره که با توجه به دکوراسیون موجود انتخاب بشن. چه از لحاظ طرح و رنگ، و چه از لحاظ اندازه و مکان نصب.

سرعت اجرا و نصب آینه پازلی هم خیلی میتونه نکته مهمی باشه. کلا آینه کاری یه کار خیلی تر و تمیز و سریعه. بر خلاف تغییرات دیگه، نصب آینه پازلی فقط یکی دو ساعت زمان می بره. جالبه که به هیچ وجه کثیف کاری هم نداره. فیلم های نصب آینه پازلی توی پیج اینستاگرام ما موجوده و شما میتونید برای اثبات این حرف، به اونجا مراجعه کنین.

 

مقایسه آینه کاری دکوراتیو با انواع تغییر دکوراسیون

ما میتونیم برای تغییر دکوراسیون منزل و هر مکانی، انتخاب های زیادی داشته باشیم. مثلا می تونیم وسایل موجود رو عوض کنیم یا بعضیاشون رو نو نوار کنیم. اما خب به صرفه است که با کمترین هزینه و در کمترین زمان تغییرات رو ایجاد کنیم.

در اینجا، بین آینه کاری دکوراتیو با تغییرات دیگه مقایسه انجام می دیم که بتونیم ببینیم، آینه کاری، در موارد زیادی نسبت به تغییرات دیگه، به صرفه تره. به چند مورد به صورت خلاصه اشاره می کنیم.

آینه کاری هم میتونه با هزینه پایین تری انجام بشه و هم دست مارو در انتخاب طرح های زیاد باز میزاره. آینه کاری نسبت به خیلی تغییرات دیگه، هم ارزون تر میاد و هم سریع تر و تمیز تر انجام میشه. و خلاصه که توی هر نکته ای، آینه کاری ویژگی مثبتی نسبت به تغییرات دیگه داره.

 

 نکات بسیار مهم در انتخاب طرح آینه پازلی

همونطور که گفته شد طرح آینه پازلی باید متناسب با موارد زیادی انتخاب بشه. مثلاً اینکه آینه برای منزل انتخاب بشه یا محل کار یا یه مکان دیگه مثل پاساژ، بسیار میتونه تفاوت ایجاد کنه.

همچنین نوع رنگ بندی مکان مورد نظر ما؛ باید مورد دقت قرار بگیره. چرا که طرح های مختلف آینه پازلی با انواع رنگ بندی تولید میشن. رنگ های مثل نقره‌ای مسی سفید و غیره. چه بهتر که وقتی داریم رنگ آینه پازلی مون رو انتخاب می کنیم، به هماهنگی و سِت بودن رنگ آینه با محل مورد نظرمون دقت کنیم.

 

 جانمایی و مکان یابی مناسب برای نصب آینه پازلی

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در استفاده از آینه پازلی مورد توجه قرار بگیره، جانمایی مناسب این کاره. به طور کلی انتخاب مکان مناسب برای نصب آینه، می تونه سرنوشت این کار رو تغییر بده.

فرضاً اگر پذیرایی بزرگی در منزل داریم. آینه پازلی باید در وسط پذیرایی نصب بشه. و اگر این کار صورت نگیره، زیبایی نصب آینه پازلی از بین میره.

یه مثال دیگه که می تونیم براتون بزنیم اینه که اگر خونه ما یک راهروی بلند داره، ما نباید در دیواره های راهرو آینه پازلی نصب کنیم، بلکه باید آینه رو در انتهای راهرو نصب کنیم. اگر آینه روی دیواره راهرو نصب بشه، عملا کارایی خاصی نداره. اما اگر در انتهای اون نصب بشه، هم میتونه فضارو بزرگتر نشون بده و هم نور رو چند برابر می کنه.

بنابراین، دقت در انتخاب مکان نصب آینه پازلی خیلی مهمه. خوشبختانه، در این امر، مشاوران خِبره مجموعه آینه کار آریا به راحتی میتونن به شما کمک کنن. اگر درباره آینه کاری هر سوالی داشته باشید، همکارای ما آماده هستن تا به سوال های شما پاسخ بدن.

 

تاثیرات مهم آینه پازلی و دکوراتیو بر زیبایی

استفاده از آینه فقط مربوط به زمان حال نمیشه و آینه از قدیم در طراحی و دکوراسیون کاربرد داشته. اما وسیله ای که امروز به عنوان یک عنصر زیبایی ازش استفاده میشه آینه پازلی یا همون آینه های دکوراتیوه.

از اونجایی که آینه های دکوراتیو طراحی متنوع و زیادی دارن، استفاده از اونها در دکوراسیون منزل کاربرد بالایی داره.

آینه پازلی فضای موجود رو بزرگتر نشون میده و همچنین از این آینه های پازلی برای بازتاب زیبایی وسایل موجود استفاده میشه. ضمناً این آینه ها میتونن بازتاب نور رو چند برابر کنن.

البته در بالاتر اشاره کردیم که انتخاب رنگ آینه پازلی خیلی مهمه. گاهی اوقات رنگ آینه هماهنگ با رنگ وسایل موجود در محیط انتخاب میشه، اما این امر میتونه برعکس هم رخ بده. یعنی رنگ آینه طوری انتخاب بشه که بازتاب جدیدی از وسایل موجود رو نمایان کنه. فرض کنید تم رنگی محیط شما، سفید باشه. اون وقت اگر یه آینه مسی یا برنزی توی محیط نصب کنید، همزمان از چند نوع رنگ برخوردار میشید.

یه مورد دیگه هم میتونه این باشه که  ما می تونیم با نصب آینه فضاهای خالی خونه رو پر تر نشون بدیم. آینه همچنین میتونه حس سرزندگی و نشاط رو در محیطی که نصب میشه بالاتر ببره.

اگر در انتخاب طرح و رنگ آینه پازلی دقت کافی رو داشته باشیم، میتونیم همه موارد ذکر شده رو با هم دیگه به دست بیاریم. و اون موقع است که تاثیر بالای استفاده از آینه پازلی رو متوجه میشیم.

آینه پازلی

ثبت سفارش آینه پازلی

شما می تونید برای سفارش آینه پازلی با همکاران و مشاوران صنعت شیشه آریا در تماس باشید. همچنین می تونید از طریق صفحه ثبت سفارش آنلاین، آینه پازلی مورد نظر خودتون رو سفارش بدید. برای ما خیلی مهمه که بهترین و بالاترین کیفیت رو به شما ارائه بدیم. و محصولاتی رو بهتون معرفی کنیم که بتونن سال های زیادی برای شما کارایی داشته باشن. و هزینه های شما رو در تغییر دکوراسیون منزل تون کاهش بدن. برای همین توصیه میکنیم که قبل از خرید حتما با همکاران ما مشورت داشته باشید.

 

شایان ذکره که در انتها اشاره کنیم، خدمات نصب آینه پازلی صنعت شیشه آریا توسط تیم خبره و با تجربه این مجموعه انجام میشه. همچنین محصولات این مجموعه و نصب دارای ضمانت هستن.

با کلیک روی لینک زیر می تونید تمام نمونه های آینه پازلی رو مشاهده کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم که ما رو توی شبکه ‌های اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از اطلاعات به روز در زمینه آینه کاری مطلع باشید.

آینه پازلی