تفاوت آینه کاری سنتی و مدرن

آینه کاری از ایام قدیم در طراحی خانه‌ها و محیط مورد استفاده قرار می‌گرفته است، به مرور زمان آینه کاری مدرن جایگزین آینه کاری سنتی شد که تفاوت‌هایی را با هم دارند. آینه کاری سنتی از قطعات کوچکتر که قطعات هندسی را تشکیل می‌دهند، ایجاد می‌شود که تمامی قطعات توسط دست بریده می‌شود و به نوعی هنر دست محسوب می‌شود. از همین رو قیمت آینه کاری سنتی بسیار گرانتر و پرهزینه‌تر از آینه کاری مدرن است.

در آینه کاری مدرن قطعات آینه‌ها بسیار بزرگتر است و در اشکال مختلف طراحی و تولید می‌شود. تمامی قطعات توسط دستگاه طراحی و بریده می‌شود؛ هر چه قطعات در آینه کاری مدرن کمتر باشد طرح نهایی بهتری خواهیم داشت.

خاصیت آینه در خانه:

الف – باعث انعکاس نور در محیط می‌شود. ب – باعث بزرگ نشان دادن فضای محیط میشه(به خصوص در فضاهای کوچک)

چه مدلی برای چه فضایی؟

آینه کاری در هر قسمت خانه و محیط خاصیتی منحصر به فرد دارد. مثلاً اگر در اتاق خواب قصد آینه کاری داریم بهتر است در بالای سرویس خواب آینه کاری کنیم یا اینکه در یکی از دیوارهای طرفین آینه کاری کنیم.

اگر آینه کاری در محیط پذیرایی انجام بگیرد، برای خانه‌هایی که عرض اتاق پذیرایی کم است(پذیرایی به صورت راهرویی است) بهتر است انتهای راهرو نصب شود چرا که فضای محیط را بزرگتر نشان می‌دهد. در اتاق‌های پذیرایی بزرگتر، آینه کاری وسط بزرگترین دیوار مناسب است.

اگر آینه کاری کنار پنجره انجام شود یعنی یکی از دیوارهای منتهی به آن دیوار رویش پنجره باشد، این باعث انعکاس نور به محیط می‌شود.

یکی دیگر از نقاط مهم برای آینه کاری راهروهای ورودی به ساختمان‌هاست که می‌توان از آن آینه‌ها به عنوان آینه‌های قدی استفاده کرد و باعث بزرگتر شدن آن محیط می‌گردد.

نکته: آینه خاصیت انعکاسی دارد، لذا اگر در قسمتی از راهرو آینه نصب کنیم که داخل اتاق‌ها را بازتاب کند، این شاید خوشایند و مورد پسند نباشد لذا باید در انتخاب محل دقیق نصب بسیار دقت کنیم.

انتخاب رنگ آینه: اگر در آینه‌کاری رنگ تیره انتخاب کنیم، نور محیط رو کم می‌کنیم. رنگ تیره آینه کاری مناسب محیط‌هاییست که نور فوق العاده زیادی دارد. مانند فروشگاه‌ها و لابی ساختمان‌ها که نور بسیار زیادی دارند.

در میان رنگ‌هایی که وجود دارد پرفروش‌ترین رنگ، رنگ مسی است. دلیل این امر، این است که تاریکی و روشنایی در این رنگ رعایت شده نه کم رنگ است و نه روشن. رنگیست که به طلایی شبیه است و تقریباً زیباترین رنگ از نظر مشتریان برای آینه کاریست.

مدل آینه کاری: فراگیرترین و پرفروش‌ترین مدل آینه‌کاری طرح لوزی است. امّا این مدل، کلاسیک‌ترین طرح هم هست. از سوی دیگر ارزانترین مدل هم همین طرح لوزی است. اما شما دنبال آینه کاری با طرح جدید و به روز هستید، طرح‌هایی مثل طرح الماس، شفق، خشتی، ساویس، سه وجهی، حجمی، نامنظم، کلاسیک

و اریب به شما پیشنهاد می‌شود.

نیزه‌ای، نیزه‌ای جدید، و طرح رویال از آنجایی که قطعات آینه بزرگ است و به صورت کشیده نصب می‌شود، برای فضاهایی که می‌خواهیم از آینه به عنوان آینه قدی استفاده کنیم، بسیار مناسب است. مثل راهرو خانه‌‌ها، باشگاه‌ها و فروشگاه‌های لباس. طرح نیزه‌ای و نیزه‌ای جدید در بلند نشان دادن ارتفاع دیوار در نظر بیننده، موثر است.

اگر قصد استفاده از طرح‌های فانتزی در آینه کاری دارید، طرح گل، درخت و ماندلا در دسته طرح‌های فانتزی دسته بندی می‌شوند.

طرح لوزی منحنی، شکسته و ماهور جز طرح‌های مدرن هستند و اگر با دکوراسیون محیط ست بشوند، بسیار جلوه زیبایی پیدا می‌کنند.

طرح خورشیدی، برای دیوار و فضاهای بزرگ مناسب است. این طرح به دلیل پیچیدگی در تولید و نصب در دسته طرح‌های گران و بسیار زیبا قرار می‌گیرد.